Voorwaarden

Voorwaarden diensten diëtistenpraktijk
(Voorwaarden webshop vind je onder deze voorwaarden)

1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen de diëtist en zijn/haar opdrachtgever inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen.
Onder opdrachtgever wordt verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van de diëtist inroepen.

1a. Overeenkomst dieetadvies

Door het maken van een afspraak ga ik akkoord met onderstaande:

  • Ik geef toestemming voor het registreren van mijn gegevens, dit houdt in: de persoonsgegevens en de besproken informatie tijdens een consult. De gegevens worden geregistreerd voor het kunnen bieden van een optimale dieetbehandeling. Deze gegevens zullen conform de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO) 15 jaar bewaard worden. Alle persoonsgegevens zijn beveiligd conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ik heb recht op inzage, correctie, aanvulling of vernietiging van het dossier. 
  • Ik geef toestemming voor overleg met derden (huisarts, verwijzer, e.d.), indien dit voor het behandelproces noodzakelijk is. 
  • Ik geef toestemming voor het versturen van rapportages naar mijn verwijzer en/of huisarts. Als ik dit niet wil, geef ik dit duidelijk aan in de eerste afspraak met de diëtist.         
  • Wanneer ik verhinderd ben, meld ik me tenminste 24 uur voor mijn afspraak af. De behandeling wordt dan niet in rekening gebracht. Afmelden kan via info@primavoeding.nl en/of voicemail via 06-43577459. Bij niet of te laat afmelden zal het consult in rekening gebracht worden. 
  • Ik heb kennis genomen van de algemene voorwaarden, zoals hieronder beschreven en de privacyverklaring van Diëtistenpraktijk Prima Voeding.

Deze toestemming kan je op ieder moment weer intrekken. De behandeling wordt daarmee beeïndigd. 

2. Verhindering

Indien de opdrachtgever verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij de diëtist hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.
Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd worden in rekening gebracht. Voor ziekte wordt geen uitzondering gemaakt.
Afzegging dient persoonlijk of via de telefoon, eventueel ingesproken op het antwoordapparaat, of via de e-mail te worden gedaan.
Bij verhindering op een dag volgend op een weekend of op een erkende feestdag(en) gaat de termijn van 24 uur in om 17.00 uur op de laatste voorafgaande normale werkdag. Een afspraak op maandag dient daarom bij verhindering voor 17.00 uur op de voorafgaande vrijdag telefonisch afgezegd te worden. Dit kan ook door het inspreken van de voicemail of het sturen van een e-mail

3. Tarieven

Diëtetiek is opgenomen in de basisverzekering, voor 3 klokuren per kalenderjaar, deze tijd omvat zowel de contacttijd als de tijd voor het opstellen van een individueel dieetvoorschrift. Altijd afgerond in kwartieren.
In sommige gevallen zijn extra uren diëtetiek opgenomen in een aanvullende polis.
Prima Voeding hanteert de tarieven voor diëtetiek zoals is afgesproken met de zorgverzekeraars. Voor huisbezoeken bestaat daarnaast een uittoeslag, ongeacht reisafstand en reistijd.

4. Beëindigen behandeling

De cliënt kan ten allen tijde de overeenkomst beëindigen, mits de diëtist 48 uur voor een gemaakte afspraak hiervan schriftelijk op de hoogte is gesteld.
De diëtist kan de overeenkomst beëindigen indien de advisering naar verwachting van diëtist niet tot de gewenste resultaten leidt. De diëtist stelt de patiënt/cliënt tijdig op de hoogte wanneer de diëtist een dergelijke situatie voorziet.

5. Betaling en declaraties

In vervolg op het genoemde in artikel 3, zal de diëtist indien mogelijk de kosten declareren bij de zorgverzekeraar. Indien dit niet mogelijk is, ontvangt de opdrachtgever een factuur. In dat geval is de opdrachtgever zelf betaling verschuldigd, met een betalingstermijn van 14 dagen.

6. Uitblijven van betaling

Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de opdrachtgever in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de opdrachtgever in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten,

7. Incasso

De diëtist is in het hierboven onder artikel 4 en 5 vermelde geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daar mee te belasten.
In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 5,00 administratiekosten, bij een 3e betalingsherinnering met € 10,00.

8. Verschuldigdheid

Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de opdrachtgever verschuldigd is, de administratieve gegevens van de diëtist bindend.

9. Privacy

De diëtist is gebonden aan het medische beroepsgeheim en de wettelijke voorschriften rond persoonsregistratie. Prima Voeding gaat dan ook zorgvuldig en vertrouwelijk met de gegevens om. Er wordt alleen informatie aan derden doorgegeven als je daar toestemming voor hebt gegeven.

Vanaf mei 2018 is er vanuit de wet AVG een aparte privacyverklaring opgesteld. Onze privacyverklaring is te vinden op onze website. 


10. Aansprakelijkheid

Het advies van de diëtist is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De diëtist sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de opdrachtgever van door de diëtist verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de diëtist.

11. Klachten

De diëtisten van Prima Voeding doen er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren.
Mocht je als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken met de diëtist zelf of contact op te nemen met de eigenaar van Prima Voeding, Liesbeth Smit.

Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website, www.klachtenloketparamedici.nl.
Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar: 030 – 310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of per mail info@klachtenloketparamedici.nl.
Bekijk hier de informatiefolder “Ontevreden? Blijf er niet mee zitten”.

12. Contactgegevens

Diëtistenpraktijk Prima Voeding
telefoon: 06-43577459
e-mail: info@primavoeding.nl
website: www.primavoeding.nl
KVK nummer: 56708033
BTW nummer: 
NL151058076B01

 

Voorwaarden webshop aankopen 
Diëtistenpraktijk Prima Voeding (Prima Voeding)
telefoon: 06-43577459
e-mail: info@primavoeding.nl
KVK nummer: 56708033
BTW nummer: 
NL151058076B01

1. Toepasselijkheid
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, overeenkomst en opdracht tot levering van goederen door Prima Voeding welke hebben plaatsgevonden of tot stand zijn gekomen via de online webshop met domeinnaam www.primavoeding.nl/producten tussen Prima Voeding en wederpartij.
1.2 Door het verstrekken van een opdracht of bestelling, alsook door aanvaarding van een door Prima Voeding gedaan aanbod, aanvaardt wederpartij steeds en uitsluitend de toepasselijkheid van deze voorwaarden, onder uitdrukkelijke uitsluiting van haar eventuele eigen algemene of andere voorwaarden.
1.3 Afwijkingen van en/of aanvullingen op deze voorwaarden gelden slechts indien en voor zover Prima Voeding deze uitdrukkelijk en schriftelijk heeft aanvaard. De afwijking en/of aanvulling heeft uitsluitend betrekking op de levering ter zake waarvan die aanvaarding heeft plaatsgevonden.
1.4 Ook een e-mail bericht geldt in deze algemene voorwaarden als een schriftelijke verklaring.
1.5 Waar in deze algemene voorwaarden wordt gesproken over consumentenkoop wordt bedoeld: de koop die wordt gesloten tussen wederpartij en Prima Voeding met betrekking tot roerende goederen, waarbij de wederpartij een natuurlijk persoon is.
1.6 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
1.7 Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
1.8 Indien Prima Voeding niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Prima Voeding in enigerlei mate het recht zou verliezen om in enig geval wel strikte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen

2. Aanbod en aanvaarding

2.1 Alle aanbiedingen door of namens Prima Voeding op welke wijze dan ook gedaan (mondeling, schriftelijk, elektronisch, digitaal etc.), zijn vrijblijvend en gelden zolang de voorraad strekt of zolang volgens aangegeven datum op de website.
2.2 Prima Voeding is bevoegd elk aanbod binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding van de wederpartij te herroepen. Prima Voeding heeft het recht aanbiedingen van de website te verwijderen en van levering af te zien.
2.3 Prima Voeding kan niet aan zijn aanbiedingen worden gehouden indien de wederpartij redelijkerwijs kan begrijpen dat de aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
2.4 Indien de aanvaarding van de wederpartij, ook indien slechts op ondergeschikte punten, afwijkt van het aanbod van Prima Voeding, komt geen overeenkomst tot stand, doch heeft dat te gelden als een aanbod van de wederpartij.
2.5 Een aanbod van de wederpartij wordt eerst geacht door Prima Voeding te zijn aanvaard indien en zodra Prima Voeding dit schriftelijk heeft bevestigd.
2.6 Wederpartij heeft een aanbod van Prima Voeding aanvaard, indien hij op de website van www.primavoeding.nl/producten zijn klantgegevens heeft ingevuld en een bestelling heeft geplaatst.
2.7 Na een door wederpartij gedane bestelling zendt Prima Voeding een digitale orderbevestiging.

3. Prijs 
3.1 Prima Voeding hanteert de prijzen zoals deze vermeld zijn op de website, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, of indien er een tijdelijk of persoonlijk aanbod is gedaan. De op de website genoemde prijzen zijn inclusief btw en exclusief eventuele bezorgkosten voor fysieke producten.

4. Betaling
4.1 Betaling dient steeds direct, doch uiterlijk binnen 7 dagen, te geschieden op een door Prima Voeding aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders door Prima Voeding aangegeven.
4.2 Indien de wederpartij in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de wederpartij van rechtswege in verzuim. De wederpartij is alsdan een rente verschuldigd. In het geval van consumentenkoop is de rente gelijk aan de wettelijke rente. In andere gevallen is de wederpartij een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de wederpartij in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
4.3 Prima Voeding heeft het recht de door wederpartij gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.
4.4 Prima Voeding kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de wederpartij een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Prima Voeding kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan.
4.5 Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.
4.6 Nadat de wederpartij in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de wederpartij. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van hetgeen op dat moment in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is. Indien Prima Voeding echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de wederpartij worden verhaald. De wederpartij is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd.

5. Levering
5.1 Digitale producten worden direct na betaling verstuurd. Levering van fysieke producten vindt plaats zolang de voorraad strekt. Prima Voeding streeft ernaar om bestellingen binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden. Hiertoe is Prima Voeding echter niet verplicht.
5.2 Prima Voeding houdt een beperkte voorraad aan; het is daardoor mogelijk dat de uitleveringstermijn van fysieke producten langer wordt.
5.3 De uiterste leveringstermijn is 14 dagen na plaatsing van de bestelling, uitgezonderd bestellingen waarbij de klant zelf heeft aangegeven deze later te willen ontvangen. Indien het niet mogelijk blijkt een bestelling binnen 14 dagen te leveren wordt de klant daarover tijdig geïnformeerd en heeft hij het recht zijn bestelling kosteloos te annuleren.

6. Levering, risico en kosten
6.1 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, geschiedt de levering van zowel digitale als fysieke producten alleen na volledige betaling door wederpartij van het factuurbedrag.
6.2 Voor levering fysieke producten bepaalt Prima Voeding de wijze van verzending en de verzendroute. 
6.3 Op wederpartij rust een afnameplicht.
6.4 Vanaf het moment dat Prima Voeding goederen ter aflevering aanbiedt aan de vervoerder berust het risico van tenietgaan of achteruitgang (o.a. beschadiging, verlies, diefstal) van de goederen bij de wederpartij. Indien er sprake is van consumentenkoop, berust dit risico bij de wederpartij vanaf de bezorging.
6.5 Levering van digitale producten worden altijd door wederpartij aanvaard. Teruggave van het aankoopbedrag is niet mogelijk.

7. Controle en klachten 
7.1 Wederpartij dient de fysieke producten direct bij ontvangst te controleren. Alle klachten dienen Prima Voeding binnen bekwame tijd nadat wederpartij eventuele onvolkomenheden of tekortkomingen bekend zijn geworden of redelijkerwijze bekend hadden kunnen zijn, doch uiterlijk binnen twee weken na levering van de goederen, schriftelijk te hebben bereikt, onder nauwkeurige omschrijving van de klacht(en).
7.2 Klachten kunnen worden gericht aan het postadres van Prima Voeding, zijnde: Raadhuisstraat 49, 1e etage, 2271 DG Voorburg. Of per e-mail aan info@primavoeding.nl. 

8. Bedenktijd & ontbinding
In geval van consumentenkoop heeft wederpartij gedurende 14 dagen na de ontvangst van de fysieke producten het recht de koop te ontbinden door een daartoe strekkende schriftelijke verklaring. In dat geval dient wederpartij de goederen, ongeopend en ongebruikt, ten spoedigste en voor eigen rekening aan Prima Voeding retour te zenden. Prima Voeding zal zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding het door de wederpartij aan haar betaalde teruggeven. Het is niet mogelijk om een digitaal product te annuleren of de koop te ontbinden.

9. Aansprakelijkheid Prima Voeding
Prima Voeding is niet aansprakelijk voor materiële of immateriële schade die wederpartij en/of derden aan wie wederpartij de goederen ter beschikking stelt lijd(t)(en), tenzij er aan de zijde van Prima Voeding sprake is van opzet of grove schuld.

10. Partiële nietigheid, Afstand
10.1 Indien een bepaling van deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk door een rechter vernietigd wordt en/of nietig wordt geacht, wordt de bepaling geacht te zijn geconverteerd in een bepaling die, voor zoveel mogelijk met behoud van de inhoud en strekking, daarvan niet afwijkt.

11. Toepasselijk recht en geschillen
11.1 Op alle rechtsbetrekkingen en overeenkomsten waarbij Prima Voeding partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft.
11.2 Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Deze voorwaarden zijn voor het laatst inhoudelijk gewijzigd op 4-5-2022